Eerste week in groep 1-2B

De kop is eraf!

De 1e week na de vakantie zit erop, maar was ook wel pittig, maar wel heel gezellig.

Eerst starten in een nieuwe klas met nieuwe kinderen en natuurlijk een nieuwe juf.

De kinderen vertelden allemaal wat voor leuke dingen ze hadden gedaan in de vakantie.

Dit jaar zijn we gestart met een inloop.

Als de kinderen de klas binnen komen, zien ze op de tafel een kaart liggen met hun naam erop. Ze kunnen dan meteen aan de slag gaan.

Na deze start gaan we samen in de kring om de dag te bespreken, de hulpjes kiezen, wat we gaan doen en als de kinderen nog iets willen bespreken is daar ruimte voor. Deze week hebben we ook de schoolregels met elkaar besproken:

-we gaan netjes om met de omgeving en de spullen.

-we lopen rustig door de school.

-in de gang werken we met een fluisterstem.

-we spreken medewerkers aan met meester of juf.

-we luisteren naar alle meesters en juffen.

-we zijn aardig en eerlijk tegen elkaar.

Alle kinderen weten nu goed de regels en doen goed hun best.

Aan het begin van het schooljaar doen we ook veel spelletjes met elkaar om elkaar goed te leren kennen.

Nieuw dit jaar is het Digikeuzebord. Hier mogen de kids kiezen waar en met wat en wie ze gaan spelen. De kinderen kunnen er al goed mee omgaan.

Op deze manier wordt er geregistreerd wat de kinderen kiezen en met wie en hoe de kinderen in hun ontwikkeling staan.

Als afsluiting van deze week een geweldig waterfeest voor alle kinderen. De brandweer had het plein weer volgroeid met slangen waar water uit kwam. Het was één groot spektakel

Volgende week beginnen we met een nieuw Schatkist thema: ”start”.

IMG_8006 IMG_8006
IMG_8005 IMG_8005