Afscheid schooljaar 2018-2019

Beste ouder(s)/verzorger(s)

Vandaag begint de zomervakantie. Een tijd van bezinning en rust, tijd voor het gezin en samenzijn. Het team kijkt terug op een mooi en inspirerend jaar. De musical en het afscheid van de kinderen van groep acht, die met een mooi resultaat, goed voorbereid, een volgende stap gaan maken naar het voortgezet onderwijs. Altijd weer een mooi moment voor het team om de kinderen te zien gaan, met een rugzak vol ervaringen en goede herinneringen, waar iedereen zijn steentje aan heeft mogen bijdragen.

Tijdens het wisselmoment hebben de kinderen kennis gemaakt met hun nieuwe leerkracht(en) en verwelkomen wij als team twee nieuwe collega’s: Marco (groep 7) en Liesbeth (groep 6). We zijn heel blij dat we, ondanks de krapte op de arbeidsmarkt, erin geslaagd zijn om nieuwe collega’s te mogen verwelkomen bij Blosse en op De Brug.

Het afgelopen jaar was ook een bewogen jaar: verlies van een collega, waar we op een mooie manier samen met kinderen en ouders afscheid van hebben genomen.

Ook hebben we afscheid genomen van een betrokken team van overblijfouders. Door de keuze voor een continurooster gaan de schooltijden en de organisatie volgend schooljaar wijzigen. We hebben er alle vertrouwen in dat we met elkaar de stabiliteit kunnen waarborgen, waardoor de kinderen een fijne doorlopende schooldag hebben.

Op dit moment zijn we bezig met het opzetten van een nieuwe website met een nieuw logo. In de eerste week van het schooljaar zal dit aan de kinderen en u onthuld worden. Een klein tipje van de sluier: de kinderen zullen in de eerste week van het schooljaar een presentje ontvangen waardoor de gezonde lunch fris en koel blijft op school.

Naast een nieuw logo starten we het komend schooljaar met een nieuwe taalmethode voor de groepen 1/2, een nieuwe methode aanvankelijk lezen voor groep drie en een nieuwe taalmethode voor groep 4 t/m 8. Ook is er door het team een nieuwe methode uitgezocht voor wereldoriëntatie, zoals geschiedenis, aardrijkskunde, techniek en biologie. Bij de nieuwe methodes zal ook volop gebruik gemaakt gaan worden van nieuwe ICT mogelijkheden om de kinderen nog beter voor te bereiden op de toekomst.

Kortom, genoeg nieuwe kansen en mogelijkheden voor de kinderen. Natuurlijk zou dit niet mogelijk zijn zonder u, als ouder/verzorger. Ouders als partner in de opvoeding, maar ook als hulpouder op school. Bedankt alle klassenouders en hulpouders, luizenpluizers, schoonmaakouders, ouders in OR en MR, overblijfkrachten en iedereen die ik in dit rijtje ben vergeten.

Bedankt namens alle kinderen en team voor al jullie hulp het afgelopen jaar!

Geniet van de welverdiende vakantie en tot volgend jaar!

Corinne van Leeuwen,

directeur