Einde overblijf

Overblijf stopt;

Naar aanleiding van het besluit om over te gaan op een continu rooster zal de tussenschoolse opvang op De Brug via ‘Overblijven met Edith’ in september stoppen. De betalingen van juli worden nog in augustus verwerkt. Het systeem wordt daarna offline gezet en de incasso machtigingen ingetrokken.

De overblijf is ooit opgezet met een strippenkaart systeem. Na de fusie tussen de Johannesschool en de Jacobusschool is overgegaan op een nieuw software programma (OverblijvenMetEdith) waarbij de ouders via een link op de website van de school hun kind konden registreren voor een heel schooljaar. De dagelijkse overzichtslijsten en de maandelijkse digitale facturatie achteraf, scheelde ons veel administratief werk.

Wij hebben de overblijf vele jaren met een enthousiast team gedaan. Regelmatig waren er op overblijfdagen meer dan 60 kinderen. Wij zullen de kinderen gaan missen! In ons overblijfteam zijn vele mutaties geweest en zelfs jubileums (Marian Nuyens). Ook hebben we in 2017 de Gouden Ster als keurmerk behaald. Om aan dit keurmerk te voldoen moesten wij aan eisen voldoen als een TSO-observatie, een ontruimings oefening, VOG verklaringen, workshops voor alle overblijfkrachten, een coördinatoren dag en evaluatie gesprekken. De feestelijke uitreiking vond op school plaats door dhr. Ed van Veen van Stichting Flore. Alle kinderen hadden een liedje ingestudeerd en de overblijfkrachten werden in het zonnetje gezet.

Donderdag 11 juli is de allerlaatste overblijfdag! Hier zal door de school, op gepaste wijze, aandacht aan worden besteed. Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en hopen dat het continurooster ook naar ieders tevredenheid zal gaan werken. Namens alle huidige overblijfkrachten (Jacqueline Bijkerk, Lisa Brinkmann, Paula van Dansik, Ellis Kaandorp, Renate Nijman, Marian Nuyens, Paul Sap, Marja Schouten, Ivonne Schouten, Anita Sinnige, Jacintha van Stein, Angela Zorge)

Ivon Schouten

Coördinator Overblijf De Brug