Voorstelling tijdens de Nationale Voorleesdagen

ingevoerd op 13-12-2018

In het kader van de Nationale Voorleesdagen speelt het Zoldertheater uit Sint Pancras op woensdag 6 februari bij ons op school voor de peuters en kleuters de voorstelling ’Poes Pip verdwaalt’.

POES PIP VERDWAALT

Roos en haar vriendje Eddie zijn op de zolder van oma. Ze gaan picknicken en spelen het verhaal van poes Pip.  Op een dag vraagt Vera de vlinder aan Pip: ‘Zullen we tikkertje doen?’  Pip heeft er zin in en rent achter Vera aan. Verder en verder. Oei!  Diep in een  groot  bos raakt Pip de weg naar huis kwijt.  En waar is Vera ineens? Alleen de vlinder weet waar Pip woont. Wat nu?

Een vrolijke en ontroerende voorstelling met toneel, poppenspel en liedjes in een aantrekkelijk zolderbos decor. Over vriendschap, verdwalen, alleen zijn, picknicken en plezier maken. Het verhaal is geïnspireerd op het thema van het bekroonde prentenboek ‘Een huis voor Harry’ van Leo Timmers. Het boek staat centraal tijdens de Nationale Voorleesdagen in januari/februari 2019.

Geschikte leeftijd: 3 – 7 jaar
Teksten, liedjes, theaterpoppen, decor en spel: Geert van Diepen en Lia Rood
Arrangementen: Cas Himmelreich

Zoldertheaterspelers  Geert van Diepen en Lia Rood maken al 20 jaar helder en fantasierijk theater voor jonge kinderen met hun (groot) ouders.  De liedjes in de voorstellingen zijn uitgebracht op cd. Holderdebolder hup naar zolder is de titel van het vierde gloednieuwe jubileum album. Het Pancrasser Zoldertheater beschikt over een eigen theater met vijftig zitplaatsen in Sint Pancras (NH) Voor informatie:  www.zoldertheater.nl  of telefoon: 072- 5641838.

Pip is de weg kwijt, helemaal verdwaald.
Waar moet zij heen, zo helemaal alleen?
Zonder haar vader, zonder haar moeder
Waar moet zij heen, zo helemaal alleen?

Wij gaan picknicken, picknicken, picknicken
eten op een kleedje in het Mossenbos.
Zonder een tafel, lekker met je vingers
eten op een kleedje in het Mossenbos.
 (liedteksten uit ‘Poes Pip verdwaalt)

poes pip verdwaalt! (9) - kopie poes pip verdwaalt! (9) - kopie