Leer typen op De Brug

ingevoerd op 22-11-2018

Bij voldoende belangstelling start er in februari weer een cursus typen op school. Een waardevolle investering van 14 weken waar je de rest van je leven plezier van hebt. Als je blind en met 10 vingers kunt typen, heb je nu en straks op de middelbare school een voorsprong.

Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van TypeWorld, een onlineprogramma in gamevorm dat goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen van groep 6, 7 en 8. De cursus bestaat uit 14 klassikale lessen op school, verzorgd door een ervaren juf of meester van Dompvloet Opleidingen uit Alkmaar. De docent volgt de kinderen ook online en motiveert ze met voortgangsberichtjes. Juist deze combinatie van wekelijkse klassikale lessen en onlinebegeleiding geeft het beste resultaat. Het huiswerk bestaat uit 5 keer in de week een kwartiertje oefenen. De cursus wordt afgesloten met een examen en een diploma-uitreiking.

De typcursus wordt op school gegeven op donderdagmiddag van 15:30 tot 16:20 en kost normaal € 179. Leerlingen van De Brug krijgen korting en betalen € 165 (gebruik hiervoor de kortingscode TYP19 op het inschrijfformulier). Voor meer informatie of om in te schrijven, ga naar www.tijdvoortypen.nl.

typen typen