Hoofdluis

ingevoerd op 18-09-2018

Er heerst hoofdluis!

Om uitbreiding van hoofdluis te voorkomen, hebben wij uw medewerking nodig. Wij vragen u om bij uw kind(eren), maar ook uzelf en andere huisgenoten de haren te (laten) controleren op hoofdluis. Bij aanwezigheid van luizen en/of neten (eitjes) verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk te melden aan de school.

Via de website van het RIVM kunt u folders downloaden over hoofdluis:

Onder het kopje “middelen” vindt u de folders en achtergrond informatie

Wanneer in uw gezin hoofdluis voorkomt, moet u iedereen die hoofdluis heeft tegelijkertijd behandelen. Laat er dus geen tijd tussen zitten.

Dagelijks met een speciale stalen netenkam het natte haar (met gewone crèmespoeling erin) intensief kammen gedurende twee weken, is even effectief als behandeling met een

hoofdluismiddel. Of u kunt naast het kammen middelen met malathion, dimeticon of permetrine gebruiken die verkrijgbaar zijn bij de drogist of apotheek.

Het is onnodig en onverstandig om het haar met een bestrijdingsmiddel te behandelen als u geen hoofdluizen of verse neten heeft gevonden.

Blijf regelmatig controleren op hoofdluis.

Als u nog vragen heeft, kunt u bellen met de school.

Hartelijk dank voor uw medewerking,

Team De Brug

neet-in-haar neet-in-haar