Aankondiging staking

ingevoerd op 15-02-2018

Wij willen u vragen om vast rekening te houden met een stakingsdag in de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht op 14 maart a.s. Dit ondanks de toezegging van de minister van Onderwijs vorige week om versneld meer geld uit te geven. Het extra geld is specifiek bestemd voor verlichting van de werkdruk, de precieze besteding is een keuze van de school. Hierover gaan wij ons de komende maanden buigen en zullen u daarvan op de hoogte houden.

Maar uiteindelijk gaat er met dit akkoord niet meer geld naar het onderwijs dan al in het regeerakkoord was voorzien. En het probleem van het grote tekort aan leerkrachten is hiermee niet opgelost. Ook De Brug ervaart dit probleem. Invallers zijn bijna niet te vinden, vaak moeten wij teamleden extra belasten: door klassen op te delen, één leerkracht twee groepen te laten draaien of een onderwijsassistent voor de groep zetten i.p.v. dat zij leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften kunnen helpen. Eén keer hebben we een groep naar huis moeten sturen omdat de eerder genoemde ’oplossingen’ ook niet uitvoerbaar waren.

Wij willen duidelijk maken dat het vak van leerkracht weer aantrekkelijk moet worden en daar hoort ook een salarisverhoging bij. Wij hopen op uw begrip, het is ook in uw belang dat de kwaliteit van onderwijs gewaarborgd kan blijven.

We hebben bij Kidsbest aangegeven dat wij 14 maart staken. Mocht u een opvangprobleem hebben kunt u contact met hen opnemen.

staking staking