Steunt u ons ook op 5 oktober?

ingevoerd op 26-09-2017

De Vereniging Openbaar Onderwijs (VOO) roept ouders en grootouders op via de online petitie de staking van leerkrachten in het primair onderwijs op 5 oktober te steunen. De actie is een gerechtvaardigde manier om de eisen van het onderwijs kracht bij te zetten. Ouders en grootouders hebben er veel belang bij dat hun kinderen en kleinkinderen ook in de toekomst kunnen rekenen op goed onderwijs en goede leerkrachten.

Ouders steunen actie POFront

De staking van POFront heeft als doel de lerarensalarissen te verbeteren en (nog belangrijker) werkdruk te verminderen om zo o.a. het beroep aantrekkelijker te maken en het lerarentekort terug te dringen. De VOO roept ouders én grootouders daarom op om de petitie te ondertekenen en de leerkrachten te steunen in deze actie. Dat kunt u hier (http://www.voo.nl/Nieuws/petitie-ouders-en-grootouders-voor-eerlijk-salaris-leerkrachten) doen.  Eerder dit jaar steunde de VOO ook de werkonderbrekingsactie.

Petitie ’Investeer in onze (klein)kinderen’

De petitie en handtekeningen worden op 5 oktober in Den Haag door de VOO aangeboden aan de stakende leerkrachten en de Tweede Kamerleden.

De Vereniging Openbaar Onderwijs

De Vereniging Openbaar Onderwijs (VOO) is de grootste landelijke oudervereniging in Nederland en vertegenwoordigt via aangesloten medezeggenschapsraden en ouderraden meer dan een half miljoen ouders in het (openbaar) onderwijs.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Michiel Jongewaard