Oudercafe met koffie en thee!

ingevoerd op 10-11-2015

Afgelopen dinsdag was het oudercafe voor het eerst open! Drie ouders hebben hier gebruik van gemaakt. Deze ouders hebben aangeven dat ze het zeer waardevole vinden dat dit initatief gestart is. Het draagt bij aan de communicatie tussen school en thuis. Met veel ouders die op verschillende dagen en momenten werken is het lastig het ’juiste moment’ voor zoiets te plannen. Door het oudercafe op verschillende dagen open te zetten hopen we alle ouders in de gelegenheid te stellen een keer (of meerdere keren) aan te schuiven.

Verfder hebben we het gehad over de Wet Sociale Zekerheid, die per 1 augustus 2015 in werking is getreden. Deze wet houdt in dat alle scholen een plan hebben waarin bescheven staat hoe de school zorgt voor sociale veiligheid voor kinderen, collega’s en ouders. Op de Brug hebben we daar verschillende plannen voor. En deze worden binnenkort tot 1 verhaal bij elkaar gebracht. Natuurlijk is een plan prima, maar uiteindelijk gaat het erom hoe we hier met elkaar mee om gaan. Hoe zorgen we er met elkaar voor dat iedereen zich veilig voelt. En wat doen we als dit een keer niet het geval is?  Door elkaar (kind-ouders-school) snel te vinden en te informeren. Dus mocht u het idee hebben dat de sociale veiligheid van uw kind of van u in het gedrang komt, schroom niet en meld het ons! U kunt bij de leerkracht en de directie  terecht. Samen kunnen we hiermee aan de slag gaan. Vanuit de aanwezige ouders kregen we als school complimenten over hoe het nu op school gaat.

Na het gesprek hebben we in divere klassen gekeken wat we van de sociale veiligheid terugzien in de school. Taakspel, waarbij we met de kinderen werken aan een goed klimaat, cooperatieve werkvormen die ingezet worden om iedereen in de gelegenheid te stellen zijn/haar zegje te doen,  complimentenborden in de klas en de leerlingraad zijn daar enkele voorbeelden van die zichtbaar zijn in onze school.

Al met al een mooie eerste oudercafe! Komt u de volgende keer ook? Het is op woensdag 10 februari 2016.

oudercafe oudercafe