Op bezoek naar de boerderij: “ Het Vertrouwen “.

ingevoerd op 27-05-2016

Dinsdag 24 mei was het weer zover, op bezoek naar de boerderij. Met 64 kinderen, 3 juffen, moeders en 1 opa vertrokken wij om 13.15 uur van school. Een korte wandeling naar de boerderij van Wendy, de moeder van Dylan. Dylan en zijn broertje Nick stonden ons al op te wachten. Eenmaal aangekomen werd de groep in drieën verdeeld. Er was een groepje dat mee mocht met Linda (de tante van Dylan) en een groepje ging mee met Wendy, deze groepen gingen de stallen in. Daar leerden we heel veel; over waar de koeien slapen, waar de koeien gemolken worden, over de melkmachine, over hoeveel keer de koeien per dag gemolken worden. Ook mochten we bij de kalfjes kijken, sommige kalfjes zitten alleen in een hokje, dat is een soort wiegje voor kalfjes. De wat oudere kalfjes zitten in een iets groter hokje. Er was ook 1 stier.

De groep die op het erf bleef mocht een skelter race doen, “koeien melken”, klimmen op de hooiberg, even in een echte trekker en er was een stormbaan; door een buis klimmen en over een hooibaal springen en om de pion weer terug.

Toen alle kinderen alles hadden gezien en gedaan was het weer tijd om naar huis te gaan. Wendy vertelde nog even over een echte melktap voor de boerderij, deze komt er volgende week al. Daar kan je dan verse melk kopen en zelf in een fles tappen. Heel erg lekker en gezond natuurlijk!

Wij willen Wendy en Linda bedanken voor de fantastische middag. We hebben ervan genoten. Ook bedanken wij de moeders en de opa die met ons mee hebben gelopen.

20160524_144541 20160524_144541