Fietsongeluk

ingevoerd op 30-09-2015

Afgelopen week hebben we gezien dat er verschillende kinderen hard rondjes rijden met de fiets op de parkeerplaats bij De Lelie, als zij naar school toekomen. Dit heeft geleid tot het omver fietsen van een leerling in groep 3. Deze kinderen zijn daar op aangesproken. En ook is er in alle groepen aandacht geweest voor het gedrag dat hoort bij het op de fiets naar school komen: Je komt met de fiets de parkeerplaats op fietsen. Dit doe je rustig, want er lopen en fietsen mensen en er rijden auto’s. Vervolgens stap je af bij de versmalling en loop je naar de fietsenrekken. Daar parkeer je je fiets netjes, zoals afgespoken. Of je komt bij het hek voor school, stapt van je fiets af en loopt naar de fietsenrekken waar je je fiets netjes wegzet. Kinderen van groep 8 zullen de komende periode kijken hoe dit verloopt en delen het liefst complimenten uit! Wilt u hier thuis ook aandacht aan besteden? Dat is in het belang van alle kinderen. Dank u wel!

fiets 2 fiets 2
fiets fiets