Cito eindtoets is klaar!

ingevoerd op 30-04-2015

Twee weken geleden deden de kinderen van groep 8B al de eindtoets. Deze week was het de beurt aan groep 8A. Op dinsdag, woensdag en donderdag hebben zij steeds 3 toetsen op de computer gemaakt. Het waren toetsen van taal (spelling, werkwoordspelling, leestekens, begrijpend lezen en ontleden) en rekenen. De toetsen werden alleen in de ochtend gemaakt. Omdat onze computers in de centrale hal staan hoopten we dat de kinderen van de andere klassen extra stil wilden zijn, zodat de achtste groepers zich goed konden concentreren. Gelukkig ging dat goed. Nu is het wachten op de uitslag. Zou de toets het schooladvies bevestigen?

De kinderen zijn inmiddels allemaal al aangemeld op de school van hun keuze voor Voortgezet Onderwijs. Het schooladvies hebben zij in februari al gekregen. Veel kinderen hebben thuis al een brief ontvangen waarin staat dat zij aangenomen zijn.

image image