Paaskippenspel

ingevoerd op 27-03-2015

Ook dit jaar spelen we het Paaskippenspel op De Brug. Donderdag 2 april wordt het spel ’s morgens voor de kleuters in de Binnengeest gespeeld. De kinderen van groep 8 ruilen van kippenkop en verstoppen zich in de Binnengeest. Zij hebben allemaal een kaart bij zich met een letter erop. De kleuters lopen in tweetallen door de Binnengeest met een boekje met lekkers. Ze proberen alle letters uit hun boekje te vinden.

’s Middags wordt het Paaskippenspel voor de kinderen van groep 3 t/m 7 gespeeld. De kinderen van groep 7 begeleiden een groepje met kinderen uit de groepen 3 t/m 6. Alle achtste groepers zitten in het dorp in de buurt van de school voor de deur van een huis met hun kippenkop op. De groepjes kinderen lossen de rebussen die de achtste groepers gemaakt hebben op, en komen zo te weten waar de kippen verstopt zitten. Door de rebus op te lossen komen zij de straat te weten. Daarna wordt er een rekensom opgelost om ook het huisnummer te weten te komen. Wanneer een kip gevonden is proberen de kinderen te raden wie er onder de kippenkop zit. Zo zijn er punten te verdienen. We hopen op een stralend mooie dag!

kip kip
kippen kippen