Medialessen in de bovenbouw

ingevoerd op 20-02-2015

De afgelopen twee weken hebben de groepen 5 t/m 7 vier medialessen gekregen van Leonie Purkins, van bibliotheek Kennemerwaard. In alle klassen is gesproken over cyberpesten en het plaatsen van foto’s op internet.

Groep 5 en 6 hebben een Whatshappy poster ingevuld. Groep 7 had dit vorig jaar al gedaan. Op de Whatshappy poster vul je met een groepje chatafspraken in: ‘What’s wel’ en ‘What’s niet’.

De groepen hebben daarna geoefend met het maken van foto’s met de Ipad. Ze hebben ‘Boekfacefoto’s’ gemaakt en daar een Instagramcollage van gemaakt.

Daarna hebben de groepen 5 en 6 een strip bedacht en daarvan een storyboard gemaakt. Vervolgens hebben ze de strip met elkaar uitgebeeld en daar foto’s van gemaakt. Met de foto’s hebben ze een echt stripverhaal gemaakt. Het resultaat is te zien op de blog van de bibliotheek. http://jeugdbibliotheekbergen.blogspot.nl of via de website van de bibliotheek: www.bibliotheekkennemerwaard.nl

Groep 7 heeft na het gesprek over cyberpesten en het plaatsen van foto’s op internet ook geoefend  met ‘Boekfacefoto’s’maken met de Ipad en daar een Instagramcollage van gemaakt. Daarna hebben ze van een stappenplan een app gemaakt. Dit hebben ze in POP gedaan.

Er is door de kinderen met heel veel enthousiasme gewerkt aan de strips en de apps.

Medialessen Medialessen